Snoerboer


Je eigen lamp maken? Dankzij Snoerboer kan je dat helemaal zelf!

Snoerboer heeft alles in huis om zelf je eigen lamp te maken. Vooral mijn vriend is hier gelukkig handig in, dus we hebben samen de lamp in elkaar gezet. Ik heb nog een rieten mand thuis die diende als wasmand, maar nu te klein is hiervoor (met al die vieze kleertjes van Bo). Daarvan wil ik dus een lamp maken!

Bij Snoerboer vind ik te gekke, verschillende soorten en kleuren snoeren voor mijn lamp. Wist je dat Snoerboer het grootste assortiment gekleurd strijkijzersnoer van de Benelux heeft? Er zit dus altijd een snoer tussen dat je leuk vindt De stofsnoer van linnen (http://www.snoerboer.nl/rond-linnen-strijkijzersnoer.html) heb ik uitgekozen, omdat het zachte van het linnen goed past bij het riet van de mand en het zijn allebei natuurlijke materialen.

Ik wil de lamp boven onze zwarte eettafel hangen en deze tafel staat tegen een zwarte muur. Dat oogt dus allemaal best donker en hard, daarom is de lichte kleur en het zachte materiaal van het snoer een goede tegenhanger. Bij het snoer heb ik een metalen fitting gekozen (http://www.snoerboer.nl/fitting-metaal-e14-buitendraad.html) met daarop een transparante trekontlaster (anders komt er te veel gewicht op het snoer en het is een mooie afwerking). Ook gebruik ik een ring voor om de fitting (http://www.snoerboer.nl/ring-chroom.html) en een geaarde zwarte stekker (http://www.snoerboer.nl/klassieke-stekker-zwart.html)

Tot slot wil ik nog een lamp uitkiezen. De keuze in lampen is enorm bij Snoerboer, dus het was niet eenvoudig. Maar deze grote heldere bollamp (http://www.snoerboer.nl/heldere-globe-28w-g125.html) vind ik het beste bij mijn lampontwerp passen. De verzending is gratis boven de 25 euro, dus dat zit wel goed nu mijn winkelmandje goed gevuld is.





Aan de slag met de lamp!

Ik kijk mee met mijn vriend en nu kan ik het ook zelf. Het is eigenlijk niet eens zo heel ingewikkeld….  Dit is wat we nodig hebben: tape om de stof van het snoer mee af te plakken, een klein schroevendraaiertje (“spanningszoekertje”) en een tangetje. Eerst verbinden we de stekker met het linnen strijkijzersnoer. Plak een stukje tape strak om het snoer, zodat het snoer niet zal rafelen. Strip het snoer en de koperdraden en bevestig deze in de aansluitpunten van de stekker. Draai de stekker dicht en dat is dat.

Nu haal ik eerst het snoer door de gaten van de rieten mand heen en dan pas zet ik de fitting aan het snoer. Dat zit op die manier meteen goed vast en het ziet er mooi uit. De fitting met trekontlaster monteren is ook een eitje. Ook hier plak je weer een stukje tape op ongeveer drie centimeter vanaf het uiteinde, je stript het snoer en de koperdraden. Bevestig alles op de juiste punten (het maakt niet uit welk koperdraadje je waar in de fitting doet!) en je eigen snoerpendel is al klaar! Binnen vijf minuten hebben we dit voor elkaar.

Mijn vriend is toevallig dus behoorlijk handig met dit soort dingen, maar als het niet helemaal wil lukken, kun je de Snoerboer altijd telefonisch via de e-mail om hulp vragen bij het maken van je lamp. Wel zo fijn om zo'n service achter de hand te hebben.

Met een haakje in het plafond hangt de lamp boven de tafel. Het geeft een leuk effect op de muur zo, met die mand! 







Dus als je zelf een lamp wilt maken, helemaal naar eigen wens: Snoerboer it is! 

Voor een goed instructiefilmpje van de Snoerboer producten, zie: www.snoerboer.nl/instructies! Als je de producten van Snoerboer in real life wil zien, kan dat bij: Wattnou in Rotterdam.

Blijf goed op de hoogte van acties en nieuwe producten door Snoerboer te volgen op Facebook(www.facebook.com/snoerboer) en Instagram (@snoerboer),  Pinterest (www.pinterest.com/snoerboer) en Twitter (www.twitter.com/snoerboer) kun je je via de website inschrijven voor de nieuwsbrief, die maandelijks verschijnt.

Succes!


0 reacties:

Een reactie plaatsen

Blog Archive

 

enstijl op homecrusch_

enstijl op homecrusch_
Ik ben ook gastblogger voor: www.homecrusch.nl

Shortlist Meet the Blogger Audience Award Beginner

Shortlist Meet the Blogger Audience Award Beginner
I've made it to the shortlist!

Followers

My blog on showhome.nl

My blog on showhome.nl
Very cool: my blog is shown in the list of best blogs on living and interiors on showhome.nl

Who am I? ★

I am Sanne, 31 years old and I live in Haarlem (the Netherlands) with my husband and little boy Bo. I get inspired by interiors and little details and want to share this with all who will read it....
I hope you get inspired by this blog too....
For more: check @enstijl on instagram.

Contact

Naam

E-mail *

Bericht *

Blogroll

★