Aan tafel....

We hebben geregeld etentjes bij ons thuis. Met vrienden zitten we dan rond de tafel gezellig te eten en wat te drinken in het weekend. Soms komt er zes man eten, maar vaker zijn dat er meer en zitten we zo met z'n tienen of zelfs twaalven te eten. De oude eettafel was mooi en prima, alleen toch ietsje te klein voor zoveel man. Onze woonkamer is nu een stuk groter dan in het oude huis, dus een grotere eettafel zou wel kunnen! Dus ging ik na vorig weekend en een etentje op zaterdagavond op zoek. Op marktplaats. Daar kwam ik erachter dat ik eigenlijk weinig tafels echt mooi vind. Een robuuste, witte tafel wilde ik vinden! Kon ik niet vinden.... Wel vond ik een vurenhouten/steigerhouten tafel. Helemaal onbewerkt en opgeschuurd, bij iemand in Amsterdam die hem voor wat extra geld zelfs wilde brengen! Dat is top! Want wij hebben geen auto en de auto die ik zou kunnen lenen is niet groot genoeg voor een tafel van 2,5 meter.... Dat is namelijk echt heel erg lang....
De tafel werd gebracht.... En toen kon ik gaan verven. Mijn vriend haat verven. Dat weet ik, maar toch hoop ik steeds dat ie me gaat helpen. Dat kan ik dus vergeten. Hij vindt dat ik degene ben die zo veranderlijk is en steeds alles anders wil in het interieur en dat ik dus zelf maar moet gaan verven. 
Dus eerst in de grondverf gezet, toen laten drogen en daarna nog met zijdeglans lak van de Action er weer overheen. Ik was helemaal kapot. Heb nog steeds ontzettend veel last.... Maar het resultaat is mooi! Een mooie, robuuste, lange en witte tafel waar we zeker met z'n tienen en misschien zelfs met 12 man aan kunnen zitten.
Meer plek dus ook voor stoelen. Nou is dat nogal een tic van me geworden: mooie stoelen. Ik verzamel ze een beetje. Dus toen ik wist dat we een nieuwe, grotere tafel zouden krijgen heb ik bij Burbri Antiek in Aalsmeer een schoolstoeltje op de kop getikt voor een tientje en heb ik een nieuwe, echt lekker zittende stoel besteld, bij www.nasmaak.com. Een hele fijne webshop, met onwijs veel soorten stoelen. Ik wilde er eentje die lijkt op de Eames stoelen, maar dan de budgetversie en het liefst dat ie dan ook nog wat lekkerder zit.... Deze leuke zwarte stoel van Hofte & Smag is het geworden. En hij zit het lekkerst van alle stoelen rondom de tafel.... Dus de rest is eigenlijk puur invulling. En uiteraard handig als die tien vrienden komen eten. Dat gaan we hopelijk nog vaak doen namelijk aan deze heerlijk, lange tafel! 


Fijne avond! 


Liefs, Sanne





Deze kruik kocht ik vandaag bij Loods5. 



Het zwarte kuip stoeltje Bodil van Hofte & Smag, via www.nasmaak.com









1 reacties:

  1. HI Sanne, n vriendin van mij doet n origineel Thonet weg, hij is nu blauw maar jij bent zo goed met verf, dat je hem vast mooi iT of zwart kunt schilderen. Ze wil er €15-- voor hebben.
    Laa maar weten of je het wat vind, het lukt me niet hier n foto van de eetkamer stoel te plaatsen.
    Groetjes Veronique ( moeder Noortje)

    BeantwoordenVerwijderen

Blog Archive

 

enstijl op homecrusch_

enstijl op homecrusch_
Ik ben ook gastblogger voor: www.homecrusch.nl

Shortlist Meet the Blogger Audience Award Beginner

Shortlist Meet the Blogger Audience Award Beginner
I've made it to the shortlist!

Followers

My blog on showhome.nl

My blog on showhome.nl
Very cool: my blog is shown in the list of best blogs on living and interiors on showhome.nl

Who am I? ★

I am Sanne, 31 years old and I live in Haarlem (the Netherlands) with my husband and little boy Bo. A little baby girl is on her way! I get inspired by interiors and little details and want to share this with all who will read it....
I hope you get inspired by this blog too....
For more: check @enstijl on instagram.

Contact

Naam

E-mail *

Bericht *

Blogroll

★