LEKKER....

Mijn moederfiets is altijd al veel te zwaar geweest voor mij. Kwam eigenlijk voor geen meter vooruit, maar vooruit: het moest wel, want ik heb een kind, dus: moederfiets. Met de mand voorop voor boodschappen en het stuurslot en de bokstandaard had de fiets ook wel wat handige features, maar goed, als fietsen dan zo moeizaam gaat, vergeet je die goede features dus al snel.... Ik heb fybromyalgie en ook nog steeds veel klachten die ik rondom mijn zwangerschap had, namelijk nog steeds heel veel last van bekken instabiliteit en last van mijn stuitje. Fietsen is dus eigenlijk geen pretje. En zeker niet op een te zware fiets. Veel zuchten, zeiken, schelden en huilen is eraan vooraf gegaan. Maar: de moeder fiets is nu verkocht. Ik heb wel nog steeds datzelfde kind, gelukkig, dus ik moet toch echt een fiets. We hebben ook geen auto namelijk. En mijn scooter heb ik ook recent verkocht.... 

Ik ging googelen op lichtgewicht fiets en kwam toen meteen uit bij Lekkerbikes.com. Een fietsen merk ontstaan in Australië en met fietsen met de Nederlandse degelijkheid. In Australië fietsen mensen namelijk alleen in het weekend, op zondag. Heel veel mensen kunnen zelfs daar helemaal niet fietsen. En niet is zo ingeburgerd hier in Nederland dan fietsen. De mannen achter LEKKER zijn Oer-Hollands, maar hebben met het team de eerste winkel in Melbourne geopend. Sinds een paar weken zitten ze nu ook in Amsterdam. Joepie! 

Het fietsenrek achterop de auto van m'n moeder en op naar de Oude schans in Amsterdam dus. 





Ik was eigenlijk al overtuigd van de LEKKER fiets. Maar toen ik ze zag nog zoveel meer! Prachtig! Ik wilde dit keer niet gaan voor veilig zwart of wit (wat heel veel mensen wel bij me verwacht zouden hebben denk ik)? Nee, dit keer wilde ik een kleur. Iets nieuws en ook iets anders en opvallends.

Na een aantal proefritjes op verschillende modellen en met verschillende kleuren, is dit hem geworden: een Candy red Jordaan fiets met zeven versnellingen! Keihard kan ik erop! Haha. Nou, het is geen elektrische fiets natuurlijk en ik moet nog steeds zelf het werk doen. Maar met een fiets van 13 kilo is dat wel een stuk makkelijk zo!



Het fietszitje past gelukkig alsnog achterop en Bo dus ook. Wel zo gezellig! Heb ik er zo toch weer een beetje een moederfiets van gemaakt! Een stuk lichtere en mooiere dit keer!

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Blog Archive

 

enstijl op homecrusch_

enstijl op homecrusch_
Ik ben ook gastblogger voor: www.homecrusch.nl

Shortlist Meet the Blogger Audience Award Beginner

Shortlist Meet the Blogger Audience Award Beginner
I've made it to the shortlist!

Followers

My blog on showhome.nl

My blog on showhome.nl
Very cool: my blog is shown in the list of best blogs on living and interiors on showhome.nl

Who am I? ★

I am Sanne, 31 years old and I live in Haarlem (the Netherlands) with my husband and little boy Bo. I get inspired by interiors and little details and want to share this with all who will read it....
I hope you get inspired by this blog too....
For more: check @enstijl on instagram.

Contact

Naam

E-mail *

Bericht *

Blogroll

★