Scomadi....

Een zwakte van mij: mooie scooters.... Al best een tijd rijd ik op een scooter. We hebben er ooit zelfs eentje opgehaald uit Kampen. Nou kan je denken: nou, best te doen. Maar als het -10 is (niet gelogen) en er ligt sneeuw is het met z'n tweeën op een scooter die gemiddeld 35km dan gaat niet echt leuk.... 9 uur hebben we erover gedaan (ook niet gelogen) en bij Muiden waren we al zo ontzettend versteend van de kou dat we eigenlijk niet meer konden praten. M'n vader heeft ons toen nog gebeld met de vraag of hij ons toch niet gewoon moest ophalen. Maar nee: op de een of andere manier wilden we deze queeste voldoen. En dat is ook gelukt. Maar had wel echt z'n consequenties. Denk dat we serieus onderkoeld waren. Maar ik had de scooter hier! 

Ook zijn we eens met een Vespa en een brommer op vakantie geweest. Ik op de Vespa, mijn vriend op een brommertje. Leuk idee! Tot de brommer er bij Eindhoven al mee ophield.... kon niet meer gemaakt worden, dus moesten we op 1 scooter verder op vakantie. Met ook nog koffers. Tot den bosch kwamen we die dag. En de volgende dag tot Maastricht.... En de volgende dag zijn we toch echt in België aangekomen. En hebben we zelfs heel eventjes Duitsland aangeraakt. Hoe cool! Op de scooter op vakantie. 

Ik heb mijn scooter rijbewijs gehaald toen ik 19 was en sindsdien heb ik (laatst geteld...) 12 scooters gehad. Dat zijn er nogal veel. Ik ben nu 30.... Dat is gemiddeld meer dan 1 per jaar. Ik kon ze altijd weer goed verkopen als ik wat nieuws wilde. Ik ben gewoon nogal snel uitgekeken op dingen. Maar nu heb ik er eentje.... pffff. Dat is wel echt de mooiste ooit: de scomadi scooter. Ik heb de scooter een jaar lang te leen om over te schrijven, heb een bloggers contest gewonnen. Dus dat is helemaal te gek! Ik heb er al veel mooie ritjes mee gemaakt. Van Haarlem naar Amsterdam: een leuk ritje van ongeveer drie kwartier. En je staat dan zo midden in Amsterdam en kunt de scooter overal (bijna overal) neerzetten. Handig! Naar het strand en naar de bossen. Of gewoon eventjes in de buurt een rondje naar de stad. In m'n eentje. Nergens aan denken en even rijden.... 
In de zomer is het zo fijn, zonder jas op de scooter met de wind door je.... nou... helm. Maar toch! Veel bekijks heb ik dit mooie ding! En dat snap ik ook. Hij is gebaseerd qua design op een lambretta of oude Vespa, maar heeft moderne technologie. Wat wel zo fijn is. Pech met een scooter is namelijk niet zo fijn.... heb ik in het verleden ook vaak genoeg gehad.... 

Wellicht ga ik hem nu in de winter wat minder vaak gebruiken. Maar ook met een vest, leren jasje, dikke sjaal en hele dikke handschoenen is het cool! En te doen! Nu alweer zin in het voorjaar, als ik met een dun jasje hier weer mooie ritten mee kan gaan maken. Scomadi: let's go! 



















0 reacties:

Een reactie plaatsen

Blog Archive

 

enstijl op homecrusch_

enstijl op homecrusch_
Ik ben ook gastblogger voor: www.homecrusch.nl

Shortlist Meet the Blogger Audience Award Beginner

Shortlist Meet the Blogger Audience Award Beginner
I've made it to the shortlist!

Followers

My blog on showhome.nl

My blog on showhome.nl
Very cool: my blog is shown in the list of best blogs on living and interiors on showhome.nl

Who am I? ★

I am Sanne, 31 years old and I live in Haarlem (the Netherlands) with my husband and little boy Bo. I get inspired by interiors and little details and want to share this with all who will read it....
I hope you get inspired by this blog too....
For more: check @enstijl on instagram.

Contact

Naam

E-mail *

Bericht *

Blogroll

★