Wachten, wachten, wachten....

Nog steeds zijn we aan het afwachten.... Wachten, wachten, wachten. Super niet goed ben ik daarin! Eerst had de hypotheekadviseur gezegd dat we eind januari meer zouden horen van hem. Vorige week zei hij: binnen nu en tien werkdagen horen jullie het.... We hebben officieel tot 24 februari om de financiering rond te krijgen, dus het wordt best nog een beetje krap. En ik wordt helemaal gek van van constant een zenuwachtig gevoel hebben! Maar goed: nog even geduld dus.... In de tussentijd maar eens bedenken welk laminaat we in het huis willen. Er ligt nu een laminaat vloer in. Maar mijn droom is altijd een witte vloer. In ons huidige huis kunnen we geen laminaat leggen vanwege een bolling in de vloer. Vandaar dat we nu een vinyl vloer hebben. In het nieuwe huis kan dus wel laminaat komen te liggen en dat gaan we ook doen. We hebben eerst wel gedacht aan een gietvloer.... Dat is natuurlijk prachtig. Maar heel duur en te ver boven ons budget. Ook moet je dan eigenlijk wel aan vloerverwarming denken. De vloer in de woonkamer is een betonvloer, dus die zou je ook gewoon kunnen schilderen. Maar ik hoor dat dat qua kou en isolatie echt geen aanrader is. Dus dat doen we ook maar niet. Laminaat dus! 
Er is een budget witte laminaat vloer van Ikea. Deze is helemaal egaal wit, maar heeft een v-groef. Dit vind ik zelf niet zo mooi, het moet, vind ik, zo goed mogelijk op een gietvloer lijken en dus geen groeven hebben. Betaalbaar is de vloer wel! Dus wellicht leggen we deze vloer op de bovenverdiepingen.
8,99 euro per vierkante meter, deze Prarie vloer, van ikea.

Dit is ook een goede optie:


Deze witte laminaat vloer zonder groeven kost nu 10,95 euro per vierkante meter via Parketdirect.nl

Dus dat is wellicht een goede optie voor de woonkamer?

Wat vinden jullie mooier? Met of zonder groef tussen de planken?

Ook moeten we, zodra we te horen zouden krijgen dat het kan doorgaan, even van alles gaan opmeten in het nieuwe huis. De deuren (die we bijna allemaal willen vervangen voor oude paneeldeuren), de keukenkastjes en het werkblad van de keuken (die we willen gaan vervangen), de badkamer (waar alles vervangen moet worden ongeveer enzovoorts.

In ieder geval heb ik al wat lampen op het oog die ik graag zou willen ophangen. Een lichtplan is in het nieuwe huis een uitdaging en heel belangrijk iets, denk ik. 


bron: www.biju.co.uk

Een soortgelijke lamp heb ik al thuis liggen, van Presenthouse.nl. Kan niet wachten deze op te hangen! 


bron: http://www.ayilluminate.nl/cgi-bin/v14/view.pl?db=website&view_records=1&ww=1&ID=1000

Ook een ay illuminate lamp staat hoog op mijn lijstje. Maar mijn budget laat dat helaas niet toe. Een imitatie versie is in de maak, yes! 

Uiteraard neem ik deze twee witte lampen mee:


 En wat te doen met Kate? Ik denk dat ik heel erg m'n best ga doen om het behang er zo netjes mogelijk af te halen en dan plak ik het waarschijnlijk op MDF plaat. Zodat ik het mee kan nemen en ook nog eens ergens anders kan neerzetten in het nieuwe huis.


Zoveel ideeën! 

Ik houd jullie op de hoogte!

Liefs, Sanne 




0 reacties:

Een reactie plaatsen

Blog Archive

 

enstijl op homecrusch_

enstijl op homecrusch_
Ik ben ook gastblogger voor: www.homecrusch.nl

Shortlist Meet the Blogger Audience Award Beginner

Shortlist Meet the Blogger Audience Award Beginner
I've made it to the shortlist!

Followers

My blog on showhome.nl

My blog on showhome.nl
Very cool: my blog is shown in the list of best blogs on living and interiors on showhome.nl

Who am I? ★

I am Sanne, 31 years old and I live in Haarlem (the Netherlands) with my husband and little boy Bo. I get inspired by interiors and little details and want to share this with all who will read it....
I hope you get inspired by this blog too....
For more: check @enstijl on instagram.

Contact

Naam

E-mail *

Bericht *

Blogroll

★